Utomlands i sommar !

Har inte vädret varit fantastiskt denna veckan? Men still längtar jag utomlands!
När jag känner doften av sololja tänker jag automatiskt på när jag låg på hotellet Estrella Del Mar på Mallorca , har varit där två gånger och jag är förälskad ! Jag försöker drömma mig bort till den platsen men att veta att man fortfarande är i Sverige får mig att spy! Jag älskar Sverige, Sverige mitt modersland. Men ändå, på sommaren ska man väl inte vara i Sverige? Såklart jag älskar dagarna då det är såhär fint väder, det är då man får ett brett leende på läpparna och bara vill gå ut men ändå. Att få flyga eller bila ner till ett annat land är ett äventyr och gör allt så mycket mer spännande. Det är inte som att ligga hemma på altanen med svensk glass och (underbara) svenska jordgubbar, nejnej. Det är ett annat land, annat språk, annat klimat, annat hav, andra människor, annan mat, allt är annorlunda! Jag älskar att komma utomlands och få andas ut ett tag, det är bland det bästa jag vet. Man får ny kraft till nya tag här hemma i Sverige. Att bli brun utomlands känns så jävla mycket lättare än att få den perfekta brännan här hemma i Sverige. Visst självklart blir jag brun i Sverige med, men still. Nu har jag klagat på pappa ett bra tag om att jag vill komma utomlands, Medelhavet ligger högt på önskelistan. Vi kom överens om att jag ska spara 2000 kronor fram till den 20de juli, då åker vi. Eller rättaresagt vi åker i augusti någon gång men med dessa pengar plus pappas (han vill av någon anledning att jag ska betala lite grand själv som går till shopping, så han betalar där nere liksom) så bilar vi ner till Medelhavet någonstans ! Snacka om att jag är överlycklig :). Trodde inte jag skulle komma någonstans detta året. Kanske blir det utomlands med mamma på höstlovet med, hihi.

Nu hoppas jag att ni är nöjda med detta inlägget, och det måste ni vara . :)

Puss och kraaaam <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0