Back from the City + åsikt om fjortisar!

Kom nyligen hem från Göteborg med två shoppingkassar. En jätte söt kofta från Gina och ett vanligt linne från också Gina, och en bh. Mina fötter verker som fan och jag känner att ett par nya skor skulle sitta som perfekt just nu och det får fan bli nästa investering! Klockan åtta gick jag och Johanna till Blew House och kollade ungefär 5 minuter av Johan Palms gig där. Haha, han är faktiskt mycket sötare i verkligheten och har en underbar röst! Men jag hade nog viljat stanna kvar längre om värmen från alla människor som stog och trängdes inte hade vart så jävla hög! Haha.
Han har många fjortis fans den lilla killen, det står Johan över hela deras kroppar. Kom ihåg fjortis tiderna, då man skrev vad man hette på bdb på armarna och bröstet, och tuperade upp håret och använde Proffs spray. Vem har inte vart fjortis, honestly? Jag tyckte nog det var ballt att vara fjortis under den tiden jag var det, men när man tänker efter skäms jag. Skäms som fan! Jag är ingen som pratar skit öppet så folk hör, och aldrig varit men hur beter sig fjortisar egentligen? Sorry, men det är så jävla fult med dom vita nariga läpparna, över blonderat/färgat över huvudtaget håret, vita naglar, reflexvästar!!!!, toffsar och fucking kattsträääck! Är det inte fult?! Och Partille-Johnnys då? Ärligt så är det fan inte bättre det heller. Jag gillar en dels hår, eftersom jag gillar spret och sånt haha. Men allvarligr toffsar på bena är så old. Och sminket, allvarligt men varför ska en kille sminka sig med överdrivet mycket foundation ? Visst the fjortis giirls har vi vant oss med att behöva se gå runt med bajsbrunt face men nu har även killarna börjat - fy skäms fjortisarna sluta sminka killarna dom blir bara fula ! snälla.
Jag tycker faktiskt att Svea jackor (som många förkippar med fjortisar, förutom Fjällisarna) är riktigt snygga. Och ska införskaffa en iår fan! =D

SKÄMS! Förresten så är det Therese Johansson Rojo som är med i videon några gånger, tror jag om jag ser rätt. Vill bara säga att hon var riktigt vacker och att de två som tog hennes liv borde få det värsta straffet man möjligen kan få! RIP Therese!

bild på mig från fjortis-tiden

Jag tycker vi kan låta 96,97 och 98orna gå runt och tro att dom är balla som fjortisar. Alla ska vi gå egenom det stadiet.
Men om du är 95,94,93,92 osv SNÄLLA SKAFFA DIG STIL!

Herromdagen satt jag och Johanna utanför Kungsmässan, framför oss stod två kvinnor, med sina män och barn. Den ena kvinnan viskar något i den andres öra. Såklart viskar dom om Johanna, hon har på sig färgstarka kläder, shutter shades, ja ni vet.. Hon är lite fjortis ..... Sedan säger kvinnan - Vi säger bara att du är väldigt lik oss när vi va unga. På åttio talet hade man neonfärgat och exakt såna kläder !
För det första var det så brave att säga vad hon snackade om, älskar henne nu! Haha. Sedan kan man nästan se hur fjortis stilen ändå hängt med oss sen långt tillbaka!

Jag tycker det är lite pinsamt att hänga med fjortisar, Johanna (hehe). Jag älskar henne, och jag vill såklart gå på stan med henne och sånt. Men folk glor på henne något så fruktansvärt. Det är såklart för dom tycker hon är fjortis.

Det var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0